348383544 516407623910652 4305918737776676069 n

W dniach 5 –7 czerwca br. uczniowie klas licealnych oraz ósmych klas szkoły podstawowej pod opieką  pani Aleksandry Chilewicz,  pani Hanny Pedowskiej,  pani Anny Kwiatkowskiej i pana Janusza Barana wzięli udział w wycieczce autokarowej w Pieniny. Celem wyjazdu było poznanie regionu Karpat oraz integracja uczniów.

Pierwszego dnia po dotarciu na miejsce udaliśmy się do Sromowców, aby spłynąć słynnymi tratwami po Dunajcu do Szczawnicy. Podczas spływu uczniowie mieli możliwość podziwiać Pieniny oraz poczuć siłę natury w postaci rwącej rzeki z licznymi przełomami. Po dotarciu do Szczawnicy przeszliśmy wzdłuż potoku Grajcarek do dolnej stacji kolejki linowej na Palenicę. Wjechaliśmy na Palenicę, gdzie z góry podziwialiśmy piękne widoki Pienin, Gorców i Beskidu Sądeckiego.

Drugiego dnia udaliśmy się do Jaworek skąd wyruszyliśmy do malowniczego Wąwozu Homole, idąc wzdłuż szumiącego potoku Kamionka podziwialiśmy strome i  wysokie na 120 metry skały jak Wapiennik, Grzebień. Po przejściu Wąwozu Homole dotarliśmy do Szałasu Bukowinki, gdzie w bacówce mogliśmy spróbować oscypków i zakupić pamiątki. Następnie udaliśmy się do Niedzicy, gdzie znajduję się zamek oraz zapora na Dunajcu i choć pogoda nie była łaskawa to w deszczu pojechaliśmy zobaczy zamek w Czorsztynie.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Szczawnicę, miasteczko uzdrowiskowe. Tam podziwialiśmy Park Górny i Dolny oraz liczne budynki zdrojowe, próbowaliśmy także wód zdrojowych. W Parku Górnym odwiedziliśmy miejsce, gdzie znajduje się pomnik patrona naszej szkoły Henryka Sienkiewicza. Tego dnia w planach było wejście na Sokolicę, ale ze względu na opady zrezygnowaliśmy z górskiej wędrówki. W zamian pojechaliśmy do Nowego Sącza i zwiedziliśmy Miasteczko Galicyjskie, zrekonstruowaną osadę z końca XIX wieku. Z Nowego Sącza wyruszyliśmy w drogę powrotną do Grabowca. Mimo licznych opadów, miło spędziliśmy czas.