20230612 134740

W dniach 12-13 czerwca br. klasy czwarte i piąte szkoły podstawowej wybrały się na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy ruiny zamku Krzyżtopór - największego zamku w Polsce. Z zaciekawieniem słuchaliśmy ciekawostek na temat tego obiektu. Następnie weszliśmy pieszo na Łysą Górę, odwiedziliśmy Sanktuarium na Świętym Krzyżu oraz podziwialiśmy gołoborza i malownicze krajobrazy.

Drugiego dnia naszej wyprawy złożyliśmy wizytę w Centrum Nauki Leonardo Da Vinci, gdzie mieliśmy okazję poeksperymentować. Zdobyliśmy również Zamek Królewski w Chęcinach, który urzekł nas Aleją Królów, zbrojownią i wieżą widokową. Kolejnym punktem naszej wyprawy było Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Nasz patron otrzymał ten majątek w 1900 r. z okazji 25-lecia swojej pracy literackiej. Następnie udaliśmy się do Zagnańska, gdzie mogliśmy podziwiać jedno z najstarszych drzew w Polsce – pomnik przyrody Dąb Bartek.

Wycieczka była bardzo udana, do czego przyczyniło się pozytywnie nastawienie jej uczestników oraz wspaniała pogoda.