SCENARIUSZ AKADEMII  Z OKAZJI DNIA NAUCZYCIELA

przygotowany przez SAMORZĄD UCZNIOWSKI ZESPOŁU SZKÓŁ im. H. Sienkiewicza w GRABOWCU

powrót

Scenariusz opracowały:  Zofia Greniuk (opiekun SU gimnazjum), Renata Pieczykolan (opiekun SU szkoły podstawowej)

Prowadząca I:

Spotykamy się dzisiaj, aby chociaż raz w roku serdecznie podziękować wszystkim pracownikom naszej szkoły

oraz szanownym emerytom, za trud włożony w nasze wychowanie.

Dlatego też zapraszamy serdecznie do obejrzenia i wysłuchania części artystycznej przygotowanej z okazji Dnia Nauczyciela.

 Za trud pracy z uczniami, za wyrozumiałość, cierpliwość i czas nam poświęcony, pragniemy podziękować nauczycielom

skromnym kwiatkiem oraz wspólnie zaśpiewać „Sto lat”.

(Dzieci w odświętnych strojach wręczają  nauczycielom i zaproszonym gościom kwiaty)

Prowadząca II:

Na początek zapraszamy do wysłuchania wierszyków w wykonaniu uczniów oddziału „0” 

i obejrzenia kujawiaka w wykonaniu dzieci z zespołu tanecznego „Nutki”- prowadzonego przez P. Jarosława Kudybę.

 Prowadząca I:

A teraz wiersz pod tytułem „Radosny dzień” w wykonaniu dzieci z klasy IV.

Radosny dzień  (Jerzy Ficowski)

Dzisiaj Dzień Nauczyciela,

Więc raniutko, przed lekcjami,

Cała klasa uśmiechnięta

Dała kwiaty naszej Pani.

I życzyła pomyślności,

I wszystkiego najlepszego,

No, a Pani dziękowała

Koleżankom i kolegom.

 

Dzisiaj Dzień Nauczyciela,

No i właśnie przy tym święcie

Staś nieodrobione lekcje

Przyniósł Pani dziś w prezencie.

 

Ewa zaś ma w swym zeszycie

Takie kleksy, takie błędy,

Że aż kwiaty naszej Pani

Na ich widok zaraz zwiędły!

Jeszcze Dzień Nauczyciela

Całkiem nam się popsuć gotów!

Gdyby była dziś niedziela,

Nie byłoby tych kłopotów.

 

Może byłoby przyjemniej

I świąteczniej i weselej,

Gdyby Dzień Nauczyciela

Przełożono na niedzielę?

Ale chyba nie mam racji,

Bo..... słuchajcie! Czy słyszycie?

Cała klasa na pytania

Odpowiada znakomicie!

Znowu Pani- uśmiechnięta,

Znowu jest radości wiele,

Dobrze jest, że dzień Jej święta

Nie wypada nam w niedzielę!

Prowadząca II:

Piosenkę w wykonaniu dziewczyn z klasy Ia- gimnazjum pt. „Goniąc za cieniem” z repertuaru Katarzyny Flinty,

dedykujemy paniom od przyrody, biologii i geografii.

Prowadząca I:

Dla wszystkich nauczycieli  nauczania zintegrowanego wiersz „My i nasza pani”.

My i nasza Pani    (Wiktor Woroszylski)

My jesteśmy najzwyklejsze dzieci.

Mowa! Aniołkami nas nie nazwiesz.

Zdarza nam się bić, przeszkadzać, śmiecić

I po prostu robić Pani na złość.

 

Zdarza nam się lekcji nie odrobić,

brudne łapy mieć i kleks w zeszycie.

Pani wie, że nic się nie da zrobić.

Inni nie będziemy. To jest życie.

 

Więc się dla porządku trochę zżyma,

głos podnosi, nieraz dwóję wlepi,

ale długo w gniewie nie wytrzyma:

znowu się uśmiecha. Już jest lepiej.

 

Jak jest zła, to człowiek też się boczy,

dobra-to jej gotów wleźć na głowę,

no i tak się nasze życie toczy

czasem szare, czasem kolorowe.

 

Ale nie jest tajemnicą dla niej,

ani dla nas-że choć się czubimy

w gruncie rzeczy my i nasza Pani,

co tu gadać, bardzo się lubimy.

 

Prowadząca II:

 

Rap o niesfornym U w  wykonaniu dziewczyn z klasy Ib- gimnazjum, dedykujemy polonistkom.

KRAM Z LITERKAMI

Zaświadczam własnym długopisem,

że U okropnym jest urwisem.

Kiedy do szkoły wpadnie w Urlach,

z uciechy się o ławkach turla.

Udrękę mają z nim uczniowie

w Ustroniu i na Ursynowie.

A uskarżają się mamusie,

że psoci również i w Ursusie.

Gdy jest kartkówka hulaj dusza

z uciechy staje U na uszach

i pokazuje co potrafi

w dziedzinie usług z ortografii.

Uparcie hula U w zeszytach,

dwóje się sypią a ja pytam:

Czy U się wreszcie ustatkuje?

Co zrobić, by uniknąć dwójek?

Uwiązać na łańcuchu w budzie?

Ująć i wysłać na odludzie?

A może zamknąć U do ula,

żeby przestało w szkołach hulać?

Zakluczyć je na siedem kluczy

i ortografii niech się uczy.

Prowadząca I:

Wiersz pt. „Kwiat dla mojego nauczyciela” dedykujemy nauczycielom od j. polskiego, historii, matematyki i fizyki.

Kwiatek dla mego nauczyciela ( Tadeusz Kubiak)

 Dla Pana od polskiego

bukiecik maków polnych,

biało- czerwone róże

dla Pani i Pana od historii.

 

Duże palmy smukłe, niby

w zeszycie kaligrafii

litera „I” dla Pani

co uczy geografii.

 

Trzy razy trzy stokrotki,

stokrotnie na rysunku

dodane, pomnożone-

dla Pani od rachunków.

 

Kalina znad potoku,

z wiersza Lenartowicza,

dla Pana, co nas w nuty

zawiłe wtajemnicza.

 

Dla Pani od przyrody-

storczyki bardzo rzadkie,

dla Pani od fizyki-

gałąź jabłoni z jabłkiem.

 

Dla naszych wychowawców

to wszystko na rysunku

-wśród niezapominajek-

składamy w podarunku.

Prowadząca II:

Piosenka „Całuj mnie” dla nauczycieli przedmiotów ścisłych, od dziewczyn z klasy II b- gimnazjum

oraz wiersz „Ktoś kto was kocha” w wykonaniu uczniów klasy IV.

 Ktoś, kto was kocha ( Jerzy Ficowski)

Gdy odrobione są lekcje wszystkie

i gdy już sobie od dawna śpicie,

gdy śpią spokojnie książki w tornistrze,

ktoś wam zadania sprawdza w zeszycie.

 

Ktoś za zeszytem przegląda zeszyt,

choć jest zmęczony-jeszcze pracuje.

Gdy piątkę stawia-bardzo się cieszy!

Bardzo mu przykro- gdy stawia dwóję.

 

Bo chciałby przecież, by same piątki

gęsiego biegły jedna za drugą,

więc co dzień w szkole jest już przed dzwonkiem,

więc wieczorami nie śpi tak długo.

Prowadząca I:

A teraz gwóźdź programu. Zapraszamy Pana i Panią dyrektor do mini teleturnieju- „Test na inteligencję” z nagrodami.

Do Pana dyrektora:

  1. Jak idzie Pan spać o godzinie 8 00, a wstaje o godzinie 9 00. Ile godzin Pan śpi?Odp.-1godz.
  2. Baca miał 17 owiec, wszystkie zdechły oprócz 8. Ile owiec zostało? Odp.-9
  3. Długość kota wraz z ogonem wynosi 0,3 mm. Ile waży 1 kg sierści kota? Odp. 1 kg
  4. W jakim okresie H. Sienkiewicz napisał Pana Tadeusza? Odp. Pana Tadeusza napisał Adam Mickiewicz.
  5. Na granicy polsko- rosyjskiej rozbił się samolot. Gdzie pochowano rannych? Odp. Rannych się nie chowa.
  6. Statek ma 50 łokci. Ile łokci ma kapitan? Odp. Dwa

 Do Pani dyrektor:

  1. W jakim miesiącu rodzą się Indianie? Odp. W 9.
  2. W jakim miesiącu kosi się siano? Odp. Siana się nie kosi.
  3. Czy otrzyma rentę stróż nocny, który umarł w dzień? Odp. Nie, ponieważ nie żyje.
  4. Którą ręką je Pani zupę? Odp. Łyżką.
  5. Którą ręką słodzi Pani cukier? Odp. Cukru się nie słodzi.
  6. Ile gatunków zwierząt zabrał Mojżesz na Arkę? Odp. Nie zabrał on tylko Noe.

Prowadząca I:

Komisja orzekła remis i postanowiła obojgu uczestnikom teleturnieju, którzy wykazali się wyjątkowo bystrymi umysłami,

wręczyć nagrody w postaci lizaka.

Prowadząca II:

Rzadko spotykane uwagi z dzienniczka przedstawi klasa III c- gimnazjum.

Natomiast dla nauczycieli wych. fizycznego TANIEC DISCO zatańczy uczennica klasy VI c.

Kowalski:

Nowak:

Prowadząca I:

Dla wszystkich pracowników administracji naszej szkoły- wiersz pt. „Szkoła”

Szkoła (Jan Babicz)

Żeby zbudować dom,

Trzeba kłaść cegłę po cegle,

Żeby zbudować most,

Trzeba przęsła wznosić stalowe,

Żeby drogę zbudować nową,

Żeby okręt po morzach płynął,

Żeby Księżyc znaczyć swoją stopą-

Trzeba poznać wiedzę prawdziwą.

Żeby chorób nie było nowych,

By radośnie się żyło i jaśniej,

Żeby dom zawsze był domem,

A w nim chleb leżał na stole,

Żeby rzeki pól nie zalały,

Żeby ludzie byli sobie braćmi-

Tego uczą nas właśnie w szkole...

Gdy litery stawiamy pierwsze...

Prowadząca II:

Piosenkę z repertuaru Arki Noego dedykujemy katechetom i nauczycielom religii.

Ref.: Taki duży taki mały może uczniem być

Taki gruby i taki chudy może uczniem być.

Taki ja i taki ty może uczniem być.

 

Uczeń kocha Boga życia mu nie szkoda.

Kocha bliźniego jak siebie samego.

Ref.:

Tylko nauczony jest zadowolony.

Każdy święty chodzi uśmiechnięty.

Tylko nauczona jest zadowolona.

Każda święta chodzi uśmiechnięta.

Ref.:

Prowadząca I:

A teraz zapraszamy do wysłuchania autorskiego wiersza w wykonaniu uczennicy klasy I b- gimnazjum.

( Ewelina Walusiuk)

****

Wiosna, lato, jesień, zima.

Co mnie w szkole dalej trzyma?

Książki nosić? „Kuć i orać”?

Łapać pały? Mazać ławki?

To dziecinne są igraszki.

Piątki? Szóstki?

Ej, no wiecie? To nie moi są kolesie!

Zatem powiedz mój kolego,

Co jest w szkole ciekawego?

Nic tam nie ma...

Oprócz nudy!!!

Styczeń, luty, marzec, kwiecień,

„Kuć i orać, ucz się, w garść weź się”

Ja... przeciętny jestem uczeń.

Piątki, szóstki, pały dwóje?

Ja wolę czwórki i tróje.

Nikt nie powie, że leń jestem

I na konkurs nikt nie zgłosi

Tak mam spokój, koniec, kropka.

Wierszyk dobiegł końca...

Podpis autora

Czy jesteś leniem, przeciętniakiem?

Jeśli tak, to jesteś chory!

Na pewien rodzaj choroby.

Lecz się z tego! Bądź najlepszy!

Miej zawsze najlepsze chęci!

Miej ambicje jak najwyższe!

Poniżej czwórki nigdy nie schodź!

Wtedy każdy cię doceni.

Nie zaliczaj się do leni!!!

 Prowadząca II:

Dla pozostałych nauczycieli dedykujemy piosenkę „Kormorany”, którą zaśpiewa Agnieszka K. przy akompaniamencie swojego taty.

 Prowadząca I:

Gdzieś tam w oddali słychać jakieś dźwięki, to chyba cyganie przybyli zatańczyć i zaśpiewać aby uświetnić naszą dzisiejszą uroczystość.

Zapraszamy klasę VI a. Piosenki "Hej tam pod lasem cos byszczy z dala"

powrót do strony głównej