Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Aktualności

Projekt „Czytam i recenzuję – recenzje wybranych książek”

       

      W listopadzie br. uczniowie klas VII, w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa, realizowali projekt „Czytam i recenzuję – recenzje wybranych książek”. Projekt realizowany był na zajęciach języka polskiego i składał się z dwóch etapów. W pierwszym etapie uczestnicy projektu wspólnie czytali recenzje znanych im lektur i uczyli się sztuki pisania recenzji utworu literackiego. W drugim etapie projektu to oni sami stali się recenzentami, ponieważ ich zadaniem było wybranie i przeczytanie jednej książki, która nie jest lekturą i napisanie własnej recenzji. Opiekunem projektu była pani Beata Jaworska.

Celem projektu było:

rozbudzanie zainteresowań czytelniczych;

  • kształcenie wrażliwości czytelniczej;
  • zachęcenie do wyrażania własnej opinii na temat przeczytanych książek;
  • propagowanie literatury młodzieżowej;
  • zachęcenie do czytania recenzji utworów literackich;
  • zmotywowanie uczniów do korzystania z biblioteki szkolnej.

     Wśród wybranych przez uczniów utworów znalazły się głównie pozycje ze współczesnej literatury dla młodzieży, m.in. „Tam, gdzie spadają Anioły” Doroty Terakowskiej, „Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach'' Pawła Baręsewicza, „Córka czarownicy” Anny Klejzerowicz, ,,Trzy kroki od siebie” Rachele Lippincott’a, Mikkiego Daughtry oraz Tobiasa Iaconisa, „Król” Katarzyny Ryrych, „Kolorowy szalik” Barbary Kosmowskiej. Warto przeczytać polecane przez nich pozycje książkowe, bo jak mówiła Wisława Szymborska „ Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”.

      Podsumowaniem projektu będzie zamieszczenie powstałych recenzji w gazetce szkolnej oraz ich prezentacja w bibliotece szkolnej.

 

 

Szkolny Konkurs Czytelniczy już za nami!

 

 

W ostatnich dniach listopada br. odbył się Szkolny Konkurs Czytelniczy dla uczniów z klas IV – VIII. Zadaniem uczestników konkursu było zaprezentowanie wybranej książki w taki sposób, aby zachęcić innych do jej przeczytania. Wśród prezentowanych książek znalazły się m.in.: „Kolorowy szalik” Barbary Kosmowskiej i Emilii Dziubak, „Magiczne drzewo. Olbrzym” Andrzeja Maleszki, „Król” Katarzyny Ryrych, „Która to Malala?” Renaty Piątkowskiej, „Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy” Ricka Riordana czy „Feliks, Net i Nika” Rafała Kosika. Uczniowie zmierzyli się z ogromna tremą, która towarzyszyła im podczas wystąpień, ale poradzili sobie wspaniale. Organizatorami konkursu były: pani Beata Jaworska, pani Agnieszka Jałowicka i pani Agata Sioma – Łaszyńska.

Jury wyłoniło następujących laureatów:

      w kategorii klas IV:

I miejsce – Dawid Świętoniewski

II miejsce – Oliwier Mazurek

      w kategorii klas V:

I miejsce – Wiktoria Bednarczuk

II miejsce – Zuzanna Nowoświatłowska

III miejsce – ex aequo – Aleksandra Kusy

                                       Nikola Kusy

Wyróżnienie – Maja Pedowska

      w kategorii klas VI:

I miejsce – Gabriela Skubiszewska

II miejsce – Wiktoria Jałowicka

III miejsce – Marlena Kot

      w kategorii klas VII:

I miejsce – Izabela Dul

II miejsce – ex aequo – Marta Nowak

                                       Przemysław Deda

III miejsce – Oliwia Hołdaś

Wszystkim laureatom gratulujemy!

Podziękowanie od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

 

 
Podziękowanie od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Pana Andrzeja Dudy za udział w akcji Narodowego czytania 2019.
 
 
 

Dzień Życzliwości

 
IMG 20191121 130029 IMG 20191121 130149
 
        21 listopada br. obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Życzliwości, by podkreślić jak ważna dla każdego człowieka jest: potrzeba szacunku, serdeczności, uśmiechu, mówienie dobrych słów i niesienie bezinteresownej pomocy innym.

          Idea tego święta wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych, kiedy to w 1973 roku dwaj bracia postanowili zareagować na konflikt zbrojny między Egiptem a Izraelem. Chcieli przekonać rządzących do rozwiązywania problemów w sposób pokojowy, a nie zbrojny. Zwyczaj podchwyciły inne kraje i dziś uroczystość obchodzona jest w 180 krajach, stanowiąc idealną okazję do zademonstrowania chęci pokoju na świecie. Główną ideą Dnia Życzliwości jest uzmysłowienie i przypomnienie ludziom o tym, że wzajemna życzliwość może stać się podstawą do budowania pozytywnych relacji między ludźmi na całym świecie.
       W szkole było żółto i radośnie. Uczniowie klasy VII a – Wiktoria Surma, Wiktoria Krauze, Marysia Rachańska oraz Kuba Surma obdarowywali uczniów oraz wszystkich pracowników szkoły żółtymi serduszkami z sentencjami dotyczącymi życzliwości. Na korytarzu stanęło Drzewko Życzliwości, gdzie na przygotowanych z dłoni, kolorowych listkach każdy napisać mógł coś miłego np. swoje dobre, pozytywne życzenia i myśli, komplementy. Drzewko cieszyło się dużym zainteresowaniem.

       W klasach wybieraliśmy najżyczliwszych uczniów. W klasowych plebiscytach życzliwości najwięcej głosów koleżanek i kolegów otrzymali:
kl. 1a – Lena Koperska , Filip Adamczuk
kl. 1b – Nina Staszczuk, Albert Chilewicz
kl. 2a – Julia Kulik
kl. 2b – Kacper Kraj
kl. 3a – Dominika Zarębska
kl. 3b – Maja Skrzyńska
kl. 4 – Karolina Jakubowska
kl. 5a – Martyna Greniuk
kl. 5b – Zuzanna Nowoświatłowska
kl. 6a – Martyna Winiarska
kl. 6b – Ewelina Staszczuk, Wiktoria Jałowicka, Natalia Kaczmara
kl. 7a – Wiktoria Surma, Igor Mroczek
kl. 7b – Oliwia Hołdaś
kl. 8a – Marika Surma, Paweł Jabłoński
kl. 8b – Piotr Dobaczyński
        GRATULUJEMY wszystkim wyróżnionym!
      W dzisiejszych czasach, goniąc za różnymi sprawami, często zapominamy o miłych gestach i zwykłym uśmiechu. Życzliwość staje się niemodna, zapomniana, niedoceniana, coraz rzadziej praktykowana. A przecież obdarowując życzliwością innych nam także robi się przyjemniej. Pokażmy, że jednak warto być miłym na różnych płaszczyznach, gdyż
życzliwość ma niezwykłą moc, wytwarza miłą atmosferę i daje wiele radości. Bądźmy życzliwi na co dzień, nie tylko od święta!!!
 
Koordynatorzy akcji: Iwona Kulik, Magda Steć.

Dzień Pluszowego Misia

 

 

    Z okazji Dnia Pluszowego Misia klasy pierwsze szkoły podstawowej wzięły udział w zajęciach łączących elementy języka angielskiego z programowaniem Ozobotów. Uczniowie doskonalili swoje umiejętności w dziedzinie kodowania zdobyte jeszcze w zerówce i przygotowali karty pracy przedstawiające misie oraz inne zabawki, o których aktualnie uczą się na języku angielskim. Zajęcia przygotowała pani Joanna Szatraj.


Zapraszamy do obejrzenia fotoreportażu z zajęć w szkolnej galerii zdjęć

 

Rok Patrona

Szkoła dla Niepodległej

sto lat niepodległości

O Grabowcu

Europejski Fundusz Społeczny

Europejski Fundusz Społeczny

Polsko-Niemiecka Współpraca Młodzieży

Copyright 2012. Joomla Templates 2.5 | Zespół Szkół w Grabowcu im. Henryka Sienkiewicza | Administrator strony UNIDEB